Aktiviteter

Här finns information om Sjukvårdspartiet Gävleborgs aktiviteter såsom medlemsträffar, årsmöten och liknande.

Politikerskola 2017

Sjukvårdspartiet Gävleborg anordnar politikerskola med kursstart den 9/9 2017 på Regionkontoret i Gävle. Är du intresserad av sjukvårdspolitik och vill lära dig mer om hur det ser ut och fungerar inom Region Gävleborg samt vill arbeta som politiker för oss i framtiden är detta rätt forum. Vi kommer att träffas 4 gånger under hösten 2017 med avslutning i december. Kurstillfällena är den 9/9, 13-14 oktober, 17-18 november samt den 15 december. 2-dagarstillfällena innefattar middag samt övernattning på hotell och allt ingår.

Den 9/9 2017 kommer vi att diskutera kursens fortsatta innehåll, vad deltagarna önskar och förväntar sig av kursen. Teman under det första kurstillfället är:

- Vad gör Region Gävleborg med sjukvården?

- Vad mer vill vi lära om sjukvårdspolitiken?

För anmälan kontakta: Jenny Viklund, jenny.viklund@regiongavleborg.se eller 070- 66 25 339

Almedalen 26 augusti, 2016

Almedalsveckan 2016 gick undan och vi 4 som deltog från partiet är nöjda med veckan. På länken nedan kan du ta del av Almedalsrapporten 2016

Rapport från Almedalen 2016